torstai 5. tammikuuta 2012

Miten minä syön

Näin minä tulen laihtumaan
Tammikuun aion keskittyä painonpudotukseen. Oikeastaan lähes kaikki tietää miten syödään terveellisesti, harvempi vain noudattaa sitä. Aina jossain lukee ihme metodeita; näin laihdut nopeasti blaablaa..
Jokaisella on mielestäni omat syömistavat ja heikkoudet, täytyy löytää vain itselleen sopivat keinot muutaa niitä.

Itse en syö "huonoa ruokaa" kovin usein, mutta kun syön niin syön paljon!
Ruokaakin vedän kerralla hirveät määrät ja yleensä iltaisin.
Ongelmani on siis ruoan paljous, ei niinkään laatu. Kaverini ihmettelevätkin miten voin olla näinkin pieni tällä ruokamäärällä. :D

 Kiitos sinulle nopea aineenvaihdunta.

Muutan ruokavaliota enemmän treeniin sopivaksi helmikuun puolella.
Olen aiemminkin laihtunut 8 kiloa näitä seuraavia noudattaen.

Tiedosta omat heikkoudet ja haasta ne!


Ei syödä
Karkkia, sipsiä, roskaruokaa yms. En myöskään syö paljon hiilaripitoisia ruokia (leipää, lihapiirakkaa, pullaa...) ihan senkään takia ettei mahani kestä.  Minulle tulee jäätävä turvotus ja mahakipu (mistä huolimatta syön näitä ruokia).
'
Syödään
Paljon kasviksia ja lihaa. Kotona en voi kovin erikoisia ruokavalioita noudattaa.

Miten syödään
Pyrin säännöllisyyteen. Syn 2 - 3 tunnin välein. Neljä tuntia on ihan liikaa minun ruokahalulla enkä aio pitää nälkää yllä tämän projektin takia. Ennemmin liikun enemmä kuin olisin syömättä!

Pieniä määriä. Tämä tulee olemaan haaste, koska syödessäni leipääkin 1 sijaan syön 6.

Juodaan paljon aterian aikan ja sitä ennen --> masu täyttyy.

Hitaasti pureskellen! Vaikka syön paljon olen lähes aina syönyt ensin... Syön nopeasti ja nielen suurina paloina. Ruokahan sulaa nopeammin kun se on pienempinä ja maha kerkeää ilmaisemaan nopeammin olevansa täynnä.

Se mitä ei saa syödä, älä syö ollenkaan! Tämä ei toimi kaikilla, mutta minun täytyy kieltäytyä kokonaan tai lankena tooosi pahasti ja alan huijaamaan itseäni. Mikäli en syö jotain ollenkaan ei minulla tee sitä enään mieli. Ekat viikot ovat vaikeita, mutta sitten ei enään tee mieli. Olen onnitunut näin laihtumaan aiemminkin 8 kiloa. (tuolloin olin ylipainoinen).

Ei raskasta ruokaa kello 6 jälkeen. Yksi pahe on ilta syöminen kaikkein pahin. Ahmin eniten ruokaa juuri silloin. Olen ruennut pääsemään tavasta eroon kieltämällä itseäni syömästä, ellen syö kevyttä tai mene illalla lenkille. Tämä toimii minulla myös motivaationa mennä aikasin nukkumaan --> Enemmän unta --> jaksaa paremmin olla koulussa ja liikkua --> toiminta on tehokasta.

Ongelma on vain osata motivoida itseään oikealla tavalla. Huomenna aion muistuttaa tänne itseäni motiiveistani ja siitä, miten aion saada itseni jaksamaan. Sitten voin jo alkaa keskittyä etenemiseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti